دنیای فایل

سایت http://donyafile.4kia.ir سایت دانلود مقاله , دانلود تحقیق ,دانلود گزارش کاراموزی , دانلود طرح توجیهی , دانلود پروژه , دانلود پاورپوینت ,وغیره

دانلود مقاله طب سوزنی


دانلود مقاله طب سوزنی با فرمت ورد ودر 11 صفحه قابل ویرایش

قسمتی از متن مقاله طب سوزنی

استفاده از طب سوزنی برای درمان بیماریها در قرن 21

سابقه طب سوزنی (Acupuncture) به بیش از 2000 سال پیش و به کشورچین باز میگردد. شاید بتوان آنرا یکی از قدیمی ترین و در عین حال کاربردی ترینروشهای طبابت دانست که در حال حاضر در قرن 21 ام مورد استفاده قرار می گیرد.

شناخت دوباره این طب را به جرات می توان مدیون روزنامه نگار مجله نیویورکتایمز یعنی جیمز رستون (James Reston) دانست که در سال 1971 دانست طی مقاله ای بهبررسی روشهای طبابت در چین که توسط سوزن انجام می شد، دانست.
در اصل اصطلاح Acupuncture تشریح کننده مجموعه ای از روشها است که توسط آن نقاطی از بدن برایدریافت نتایج مورد نظر با روشهایی خاص مانند استفاده از سوزن تحریک می شود. طبسوزنی امروزه با استفاده از فرو کردن سوزن های خاصی به درون بدن از طریق پوست توسطدست و یا حتی جریان الکتریسیته انجام می شود.
سوزنهایی که در این طب از آناستفاده می شود فلزی هستند و تقریبا" به قطر چند تار موی سر می باشند. بیمارانی کهاین روش درمان را برای خود انتخاب می کنند اظهارات متفاوتی دارند، اما در مجموعاغلب آنها بیان می کنند که هنگام فرو کردن سوزن به بدنشان احساس درد زیادی نمیکنند. معمولا" تجربه و تخصص پزشک معالجه در استفاده از سوزن می تواند میزان دردحاصله را کاهش یا افزایش دهد.
سازمان مدیریت تغذیه و داروی آمریکا (FDA) درسال 1996 استفاده از سوزنهای مخصوص برای این نوع از روش درمان را تایید کرد. اینسوزنها باید استریل باشند و می توان هریک از آنها را برای یک و فقط یک بیماراستفاده کرد. همچنین قبل از هر بار استفاده از سوزنها باید آنها را با الکل یا موادضدعفونی کننده تمیز کرد.


امروزه در درمان طب سوزنی ممکن است از جریان
الکتریسته نیز استفاده شود.

بسیاری از پزشکان اعتقادی به این نوع از روش طبابت ندارند وبرعکس بسیاری دیگر با استناد به آمار بدست آمده از بهبود بیماران این روش را برایمعالجه توصیه می کنند. آزمایشها نشان می دهد این روش می تواند برای کاهش درد پس ازجراحی، شیمی درمانی، جراحی های دندان و ... بسیار موثر واقع شود.

همچنین شواهد بسیاری موجود است که طب سوزنی می تواند در معالجهبیماری هایی چون اعتیاد به مواد مخدر، فعال کردن دوباره ماهیچه های تنبل، سر درد،دردهای مفصلی، انواع آسم و تنگی نفس بعنوان یک راه حال و یا حداقل در کنار درماندارویی استفاده شود. تحقیقات جدید نشان می دهد که طب سوزنی توانایی کاهش و حتیبرطرف کردن انواع درد را داشته و می تواند توانایی های قسمت های مختلف بدن افراد رابالا ببرد

 

 


مبلغ قابل پرداخت 14,100 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ شهریور ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 70

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "دنیای فایل" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما